søndag 20. mai 2012

Da er jeg inn i uke 33 i svangerskapet! :) Så herlig at det er max 8 uker igjen til vi har lille pia i armene våre <3




TERMIN: 10.juli <3

Uke: 33 :)

HJERTERYTME: 140-150 på siste kontroll. Ny kontroll imorgen !

IGJEN TIL TERMIN: 7 uker og 2 dager.

KJØNN: Prinsesse :D

NAVN: Vi har bestemt oss, men litt hemmelig fram til hun er født;)

NESTE KONTROLL: Imorgen 21.mai, å det skal bli godt! :)

BARNEROM: Har ikke begynt med selve barnerommet enda, men har fått satt opp senga og hengt opp himmelen inne på såverommet vårt :) Super koselig å se senga stå der <3

UTSTYR: Ah, har kjøpt masse!
Vogn (Simo), stellebord, komode, badestamp, bilstol, vippestol, klær, kluter å litt småtterier :)

MANGLER AV UTSTYR: Litt småting bare som feks bleier og flasker ..

VEKTØKNING: Eh ja! Jeg har lagt på meg mer enn nokk ;) hihi

AKTIVITET INNENFRA: En god del! Av og til er hun så ivrig at magen homper hit og dit :) + endel hikking! Spesielt mye aktivitet om jeg drikker noe kaldt, å jeg som har blitt hekta på å legge vannflaska i frysern! :) så masse aktivitet i denne jenta ;)

SØVNMØNSTER: Kan være litt opp og ned, men hun er mest våken på formidagen, kvelden og tidlig på morgenen.

KYNNERE: Ja, endel.. synes de kommer bare ofterer og oftere, og tettere og tettere. Fått beskjed av jordmor om å følge litt ekstra med å ta kontakt om de blir regelmessige.

DILLA PÅ: Det beste nå fortiden er imsdal flaska med vann i frysern i noen timer ;) hæli !

PLAGER: Tett nese (hatt siden starten), bekkenløsning som kom ca rundt uke 20.

HUMØR: Vært ganske bra hele veien:) Lite humørsvigninger. Men når hormonene først setter inn, kan jeg bli litt deppa.. Men lite av det heldigvis:)

UTÅLMODIG?: ja, begynner å bli det nå.. Har jo veldig lyst til å møte henne snart da! :) Å det skal bli godt å "få tilbake" kroppen! :)

VANN I KROPPEN/HEVELSER: Nei, veldig lite i hendene om morgenen isåfall.. men det er ikke snakk om mye :)

SYKEHUSBAGGEN: Har såvidt begynt etter oppfordring fra Jordmor som tror UL termin er ukorekt! Spennende tid ;)

SULTEN?: Egentlig ikke så veldig.. Sulten når jeg våkner om morgenen, men ellers utover dagen kan jeg fort glemme å spise ! :O

FØDSELEN: Er utrolig spent!

HODET NED/FESTET: Ved siste kontroll lå hun ned med hodet, og nesten festet seg:)

TUNGT?: Tja, det merkes at man har en baby i magen for å si det sånn! :) Magen er litt iveien, men samtidig så gruer jeg meg til den er borte <3


5 kommentarer:

  1. Spennende at du har bynt å blogga :)) Ska prøv å følg med :)) Ikke læng t prinsessa kjæm no :)) *Ilene*

    SvarSlett
  2. Nå begynner det å nærme seg med stormskritt :)
    Et lite tips fra meg .. Ikke vits å kjøpe inn flasker med mindre du har tenkt å ikke amme. Jeg gjore den bommerten sist, å Leah ville ikke ta flaska en gang, så har masse flasker som jeg ikke har hat bruk for. Man får jo med en flaske i ene babypakken :)

    SvarSlett
  3. Ilene: Tusen takk for koselig kommentar:) Å ja, det nærme sæ no :D Hæli!

    Borghild: Takk for tipset ;) Viste ikke at det er med i ene pakken. Har ikke fått alle enda :)

    SvarSlett
  4. Er med i pakken fra apotek 1 :) Du vet man må hente dem selv? :)

    SvarSlett
  5. Ja, den vet jeg at jeg må hente :) Var innom idag, men de hadde ikke på laget, så håper at de har den imorgen ;D

    SvarSlett